Arkasokak Logo





Forum Arkasokak > HAYATIN İÇİNDEN > Sağlık Bölümü » Hergün Sabah Kahvaltısı Yapan Gençler Daha Sağlıklı!
Amerika’da yapılan bir araştırmada, her gün kahvaltı yapan gençlerin daha sağlıklı bir diyete sahip oldukları, düzenli egzersiz yaptıkları, ve ilerleyen ...

Cevap
  #1  
Eski 05-03-2008, 07:57 PM
!!!= " ßéGuM " =!!! kullanıcısının avatarı
Yéniden Doğamayacak Kadar "Yok" oLduk ...
"" =Daa Küçüüm Beenn= ""
 
Konum: İçimdé Fırtına...
Mesaj: 6.131
Hergün Sabah Kahvaltısı Yapan Gençler Daha Sağlıklı!

Amerika’da yapılan bir araştırmada, her gün kahvaltı yapan gençlerin daha sağlıklı bir diyete sahip oldukları, düzenli egzersiz yaptıkları, ve ilerleyen beş yıl içinde vücut kitle indekslerinin diğer yaşıtlarına göre daha düşük olduğu açıklanıyor.

Realage'in yer verdiği, Minnesota Üniversitesi’nde yürütülen çalışmada Dr. Mark Pereira, bugüne kadar yapılan araştırmalarda kahvaltı ve vücut kitle indeksi arasındaki bağlantının ortaya konduğunu, ancak bu konunun süreci ve boyutu itibariyle bu alanda çok az araştırma yapılmış olduğunu belirtiyor.

Pereira ekliyor: “Kahvaltı ve obezite riski arasındaki bu bağlantı, fiziksel aktiviteler ve diğer faktörler de göz önünde bulundurulduğunda, kahvaltının diyet ve obezite riski üzerinde önemli etkilerinin olduğunu gösteriyor. Ancak bu verilerin deneysel çalışmalarla da desteklenmesi gerekiyor.”

Yapılan çalışmada kızların %53’ünün, erkeklerin ise %33’ünün sağlıksız beslendikleri, katılımcıların sadece %18’inin düzenli olarak kahvaltı yaptığı açıklandı. 2,216 genç katılımcının yer aldığı çalışmada, bilim adamları beş yıl boyunca vücut kitle indeksindeki değişiklikler ile yeme alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi araştırdılar.

Sonuç olarak:
• Çalışmanın başlangıcında, düzenli olarak kahvaltı yapan gençlerin fiziksel olarak daha aktif oldukları, diyetlerinin karbonhidrat ve lif ağırlıklı olduğu, ve ayrıca sosyo-ekonomik durumlarının iyi olduğu gözlemlendi.

• Kahvaltı alışkanlığı olmayan gençlerin büyük bir kısmında sigara ve alkol tüketiminin olduğu belirlendi.

• Çalışmanın başlangıcı ile sonu arasında elde edilen verilerin analiz edilmesiyle, kahvaltı ve vücut kitle indeksi arasındaki bağlantının diğer potansiyel faktörlerden bağımsız olduğu belirlendi.

Pereira, adolesan çağdaki gençlere düzenli kahvaltı yapmanın öneminin anlatılması gerektiğini belirtiyor.

Araştırmacılar, yapılan araştırmanın deneysel bir çalışma olmadığı için, kahvaltı yapmamanın vücut kitle indeksinde artışa neden olcağını söylemenin henüz mümkün olmadığını belirtiyor ve bu bağlantının kanıtlanması için deneysel bir çalışmanın mutlaka yapılması gerektiğini ekliyorlar.
imza
'sussaM yalnızlık, konuşsaM ayrılık, dönseM yıkılış, dönmeseM yok oluş.. şimdi ben susuyoruM, yalnızlığa talip.. seNde sus bana sus ki, bir daha ölmeyeyiM..'

" вїя đΰ$'τΰм... кıяıŁđıм!!! "


Sén A$ksız Géçén Dünü'M ,,
Sén Ya$anMamı$ ßugünüm Vé
TakvimLérdé békLéyén ya$anacak YaRını'M'sıN..!

Git GamzéLéRi YağmuR KoKan YaRiM,,
ßén gittiğiN YérLéRdé yağMuRunuM.!
SériN, ısLatan aMa ü$ütMéyén...

●● «3 [ย] ๓ยtรยz קгєภรєร «3 ●●
Alıntı Yaparak Cevapla
  #2  
Eski 05-03-2008, 08:22 PM
viya
Misafir
 
Mesaj: n/a
Bu iyi haber, en sağlıklı ve dolu dolu beslendiğim öğündür sabah kahvaltısı, sevindim
Alıntı Yaparak Cevapla
  #3  
Eski 05-03-2008, 11:23 PM
horrorpheliac kullanıcısının avatarı
Bura zaten bende gözükmüyor.
Psychosocial
 
Konum: istanbul...
Mesaj: 4.343
Blog Başlıkları: 5
Bi gitsinler yaa
imza


Yolumuzu cehennemin sınırlarında kusuyoruz…

Bu gece kimse bizi durduramaz.
Dünyayı nefretin hüküm sürdüğü tarafa götürüyoruz.
Herşeyi savunmasız bırakmak savaş sebebimiz.
Göğüs gerdiğimiz katliamlar ve cinayetleri bitirdik,
Ve tekrar ölüye döndük.
Birkez daha saldırıyoruz, ve bir kez daha,
Daha güçlü,
Fethedip yolumuza devam ediyoruz!
(Evil Has No Boundaries)
Alıntı Yaparak Cevapla
Cevap

Konu Araçları
Görünüm Modları



Saat 08:43 PM.


Copyright ©2005 - 2008 Arkasokak.Net
Tasarım: NoDRaC
Bize Ulaşın - En Üst
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.2.0